
 

 

Sources Included in World News Connection (WNC)®, 
Dialog® File 985  
 
Below is a partial list of the sources whose information is included in WNC. New sources 
are constantly being added.  

WNC Partial Source List Arranged by Country  
Country  Source 

Afghanistan Cheragh, Pajhwok Afghan News 

Albania  Albania, ATA (Albanian Telegraphic Agency), Kombi, Rilindja 
Demokratike, Shekulli 

Algeria El-Mujahid el-Usbu'i (discontinued), Tout sur l'Algerie  

Angola Angola Press Agency  

Argentina Clarin 

Armenia Arminfo (SNARK/Armenian News Agency), Aykakan Zhamanak, 
AZG Oratert, Mediamax News Agency, Noyan Tapan 

Austria Austrian Foreign Ministry, Die Presse 

Azerbaijan 525 Gazet, APA news Agency, Azertac, Sharq News Agency, 
Trend News Agency, Turan, Zerkalo 

Bangladesh The Daily Inqilab, The Daily Star, Holiday, Narinjara, News from 
Bangladesh, Prothom Alo, Radio Bangladesh 

Belarus Belapan, Belorusskaya Delovaya Gazeta 

Belgium  De Financieel-Economische Tijd, De Gentenaar, De Morgen, De 
Standaard, Het Nieuwsblad, Het Volk, La Libre Belgique, RAPID 
Database 

Belize Amandala Press, Love FM, The Reporter 

Bhutan Kuensel 

Bolivia El Diario, La Razon, Los Tiempos, Red P.A.T. 

Bosnia and 
Herzegovina 

BH Press, Dnevni List, ONASA News Agency, Patriot, Radio 
Bosnia-Herzegovina, TV Bosnia-Herzegovina 

Brazil Agencia Brasil, Agencia Estado, Agencia O Globo (discontinued), 
Inforel, Jornal da Tarde, Jornal do Brasil, O Estado de Sao Paulo  

Brunei Darrussalam Borneo Bulletin 

Bulgaria 24 Chasa, Banker, BGNES, BG-Türk, BTA (Bulgarska Telegrafina 
Agentsia), Dnevnik, Epoha, Kapital, Kontinent, Pari, Standart News, 
Trud  



 

 

® 2009 Dialog, LLC  
LLC 

 

® 2009 Dialog, LLC  
LLC 

 

Country  Source 

Burma (Myanmar) BurmaNet News, Democratic Voice of Burma, Narinjara, Shan 
Herald Agency for News (Shanland) 

Burkina Faso Le Pays, L 'Observateur Paalga, San Finna 

Burundi Burundi Press Agency, Net Press News Agency 

Cambodia Kingdom of Cambodia, Koh Santepheap, National Radio of 
Cambodia, Reaksmei Kampuchea, Samleng Yurvakchon Khmer 

Canada Hiiraan, Muslimedia 

Central African 
Republic 

Le Confident, L'Independant 

Chad Le Temps 

China AFP, The Asia Sentinel, Boxun, China Internet Information Center 
(Zhongguo Wang), China National Radio, China Radio 
International, The Hong Kong Economic Journal, Hong Kong 
Economic Times, Hong Kong iMail, Hong Kong Standard, 
Information Center for Human Rights and Democracy, Jiefangjun 
Bao, Kanwa Defense Review, Keji Ribao, Liaowang, Ming Pao, 
Renmin Ribao, RTHK Radio 3, Sichuan Ribao, Sing Tao Jih Pao, 
Sing Tao Wan Pao, Ta Kung Pao, Wen Wei Po, Xinhua, Xinhua 
Domestic Service, Xinhua Hong Kong Service, Xinjiang Ribao, 
Xinmin Wanbao, Zhongguo Qingnian Bao (China Youth Daily), 
Zhongguo Tongxun She, Zhongguo Xinwen She (China News 
Service) 

  

Colombia Caracol Colombia Radio, Caracol Television, El Espectador, El 
Pais 

Congo, Democratic 
Republic of the 

Agence Congolaise de Presse (ACP), Radio Maendeleo 

Cote d'Ivoire FNCI, Ivoir' FM, Le Patriote, L'Intelligent 

Croatia HINA, Vjesnik 

Cuba AIN, CubaNet News, Cubavision, Granma, Juventud Rebelde, La 
Nueva Cuba, payolibre.com, Prensa Latina, Radio Rebelde 

Cyprus CyBC 1 Television 1, CyBC Radio 1, Cyprus Mail, Cyprus News 
Agency, Kibris Gazetesi, Volkan Gazetesi 

Czech Republic CTK (Czech News Agency), Hospodarske Noviny, Lidove Noviny, 
Mlada Fronta Dnes, Pravo, Respekt 

Denmark Det Fri Aktuelt, Politiken, Sondags-Politiken, Roj TV 

Djibouti Agence Djiboutienne d'Information 



 

 
® 2009 Dialog, LLC  

LLC 
 

7/9/09 ® 2009 Dialog, LLC  3 

Country  Source 

Dominican Republic El Caribe 

Ecuador El Comercio, HCJB Voice of the Andes, Hoy, Vistazo,  
El Universo 

Egypt Akhbar al-Yawm, Akhir Sa'ah, Al-Akhbar, Al-Musawwar, MENA 
(Middle East News Agency), Watani  

El Salvador El Diario de Hoy 

Estonia The Baltic Independent, BNS (Baltic News Service), Eesti 
Päevaleht, ETA (Estonian News Agency)  

Ethiopia Ethiopian News Agency, Ogaden Online, Radio Xoriyo, Walta 
Information Center 

Fiji Fijilive, Fiji Village News, Fiji Times, Islands Business Pacific 

France Agence France Presse (AFP), Air & Cosmos, Al Watan Al 'Arabi, 
Jeune Afrique, Le Monde, Le Monde Informatique, Marchés 
tropicau et meditteraneens, Medya s/a Kurdish Satellite Television, 
Radio France Internationale, Radio Monte Carlo 

Gambia The Gambia Echo, The Point 

Georgia, Republic of  Akhali Versia, Georgian TV1, Georgian Radio 1, Iprinda, Kavkasia-
Press, Kviris Palitra, Rustavi-2 

Germany Der Spiegel, Focus, Frankfurter Rundschau, Ostsee-Zeitung, Ozgur 
Politika, Sueddeutsche Zeitung  

Ghana Accra Daily Mail, Ghana Broadcasting Corporation Radio 1, The 
Ghanaian Chronicle, The Ghanaian Times, Ghanaweb, The 
Statesman 

Greece Athens News, Athens News Agency, Ependhitis, ERA Radio 1, 
ERA Radio 2, ET-1 Television, Exousia, I Kathimerini, I Kathimerini 
tis Kiriakis, Ta Nea, To Vima, To Vima tis Kiriakis, Voice of Greece 

Guinea Bissau Agencia Bissau 

Guinea Conakry Aminata, Guineeconakry.info, Le Jour 

Guyana Guyana Chronicle, Mirror, Sunday Chronicle  

Haiti Agence Haitienne de Presse (AHP), Le Matin, Le Nouvelliste, 
Radio Metropole, Signal Radio 

Hungary Elektrotechnika, Magyar Hirlap, Magyar Tudomany, Nepszabadsag 

India The Asian Age, Chemical Weekly, The Daily Excelsior, Daily News 
and Analysis, Deccan Herald, Defence Science Journal, Dinamani, 
Force, Frontline, Hard News, Himalayan Research and Cultural 
Foundation, The Hindu, India Defence Consultants, India Today, 
Indian Defence Review, The Information Company Pvt. Ltd, 



 

 

® 2009 Dialog, LLC  
LLC 

 

® 2009 Dialog, LLC  
LLC 

 

Country  Source 
Institute of Peace and Conflict Studies, Kashmir Observer, Mizzima 
News Group, Press Trust of India, The Pioneer, South Asia 
Analysis Group, The Statesman, The Sunday Statesman, The 
Telegraph 

Indonesia Antara, Bali Post, Bisnis Indonesia, Detikcom, The Jakarta Post, 
Kompas, okezone.com, Media Indonesia, Radio Elshinta, Suara 
Pembaruan, TVRI Television 

Iran* Abrar, Aftab-e Yazd, Dowran-e Emruz, Entekhab, E’temad, Iran, 
Iran Daily, Iran News, Iranian Students News Agency, IRNA, 
Jomhuri-ye Eslami, Keyhan, Mardom Salari, Resalat, Tehran times, 
Towse’eh, Vision of the Islamic Republic of Iran Network 1, Voice of 
the Islamic Republic of Iran Radio 1, Yas-e Now  

Iraq Al-Hurriyah, Al-Ittihad, Al-Mu'tamar, Al-Sabah Al-Jadid, Hawlati, 
Kurdistani Nuwe, Kurdsat, (plus numerous pre-2004 sources like 
Voice of Iraq)  

Israel 
(See also West Bank & 
Gaza Strip)  

Al-Ayyam, Debkafile, Bitterlemons, Globes, GLORIA (Center for 
Global Research in International Affairs), Hatzofe, Intelligence and 
Terrorism Information Center, The Jerusalem Post, Ma'ariv, Voice 
of Israel Broadcasting, Women in Green 

Italy ANSA, Famiglia Cristiana, Il Giornale 

Japan Gaiko Forum, Sankei Shimbun, Semiconductor FPD World, Tokyo 
Shimbun 

Jordan Al-Arab al-Yawm, Al-Dustur, Al-Majd, Al-Ra-'y, Jordan Times, The 
Star 

Kazakhstan Ekspress-K, navi.kz, Novoye Pokoleniye, Zhas Alash 

Kenya Daily Nation/East African, East African Standard, KBC Radio, KBC 
Television, KTN Television, The People, UN Integrated Regional 
Information Network 

Kosovo Java, Koha Ditore, Kosova Live News Agency, Radio KIM, 
Vetevendosje 

Kuwait Al-Rai Al-Aam, Al-Watan 

Kyrgyzstan AKIpress, Kabar 

Latvia LETA 

Lebanon Al-Anwar, Al-Manar (discontinued), Al-Nahar, Al-Safir, The Daily 
Star, LBC (Lebanese Broadcasting Corporation) International TV, 
LBC SAT Television, Menassat 

Lesotho Lesotho News Agency, Radio Lesotho 

Liberia The Perspective, Radio UNMIL, Star Radio 

* Sources from these countries are too numerous to list. The abbreviated list shows those deemed 
by the Open Source Center (OSC) to be the most significant. 



 

 
® 2009 Dialog, LLC  

LLC 
 

7/9/09 ® 2009 Dialog, LLC  5 

Country  Source 

Libya Great Jamahiriyah Radio, Great Jamahiriyah TV, JANA  

Lithuania Bernardinai.lt, DELFI, Lietuvos zinios, LRT, Verslo Zinios 

Macedonia Forum, Macedonian Information Agency (MIA), Makedonska Radio-
Televizija (MRT), Makfax, MIC (Macedonia Information Centre), 
Nova Makedonija, Vreme 

Madagascar Midi Madagasikara 

Malaysia Bernama, Malaysiakini, Tempur 

Malta Public Broadcasting Services 

Mexico El Economista, El Financiero, El Norte, El Universal, Nucleo Radio 
MIL, NOTIMEX, Reforma, XEIPN TV 

Moldova Basapress (Moldovan Information Agency), Flux, Infotag News 
Agency, Moldova Suverna, 

Mongolia Foreign Trade of Mongolia, Il Tovchoo, Montsame, Mongol 
Messenger, The UB Post, Unen  

Montenegro MINA News Agency 

Mozambique Agencia de Mocambique de Informacao, Diario de Mocambique, 
Radio Maputo, Radio Mozambique 

Namibia The Namibian, NAMPA 

Nepal Kantipur.online, Nepalnews.com 

Netherlands Radio Nederland Wereldomroep 

New Zealand Radio New Zealand International, Radio New Zealand National 
Radio 

Nicaragua El Nuevo Diario, La Prensa 

Nigeria Channels Television, Daily Trust, Gamji, The News, Newswatch, 
Radio Nigeria, Radio Rivers 2, Rhythm FM, Silver Bird Television, 
Vision FM, Voice of Biafra, Voice of Nigeria, Vanguard Media 
Limited  

North Korea* Ch'ollima, Democratic People's Republic of Korea, KCNA, Korea 
Today, Korean Central Broadcasting Station, Korean Central 
Television, Minju Choson, Nodong Sinmun, The P'yongyang Times  

Pakistan Afghan Islamic Press, Akhbar-e-Jehan, Al-Akhbar, Business 
Recorder, The Daily Jasarat, The Frontier Post, Geo News TV, 
Jang, Khabrain, The Nation, Nawa-i-Waqt, The News, Pakistan, 
Pakistan Observer, Takbeer 

Panama ACAN-EFE, El Panama America, La Prensa, TVN Television 

Paraguay ABC Color, La Nacion 

* Sources from these countries are too numerous to list. The abbreviated list shows those deemed 
by the Open Source Center (OSC) to be the most significant. 



 

 

® 2009 Dialog, LLC  
LLC 

 

® 2009 Dialog, LLC  
LLC 

 

Country  Source 

Peru America Television, La Republica, Quehacer 

Philippines Banat News, Business World, GMA 7 Television, Manila Bulletin, 
The Manila Times, The Mindanao Examiner, Minda News, 
Philippine Center for Investigative Journalism (PCIJ), Philippine 
Daily Inquirer, philstar.com, Pilipino Star Ngayon, Remate, Sun. 
Star network (local newspapers) 

Poland Gazeta Robotnicza, Polish Press Agency (PAP), Polish Radio 1, 
Polish Radio 2, Polish Radio 3, Polityka, Rzeczpospolita, The 
Warsaw Voice, Trybuna 

Portugal Diario de Noticias, Publico, RDP Africa, RTP Internacional 
Television  

Qatar Al-Arab, Al Jazeera Satellite Channel (discontinued), Gulf Times 

Romania Allgemeine Deutsche Zeitung fur Rumanien, Azi, Curierul National, 
Evenimentul Zilei, Gandul, Jurnalul National, Magazin Istoric, 
Mediafax, Radio Romania, Radio Timisoara, Romania Libera, 
Rompres, Stiinta Si Tehnica, Tribuna Economica, Ziua 

Russia Atompressa, Center for Policy Studies in Russia, Centrasia.ru, 
Gazeta.ru, grani.ru, Interfax, ITAR-TASS, Izvestiya, Kavkaz Center, 
Mayak Radio, Moscow News (Moskovskiye Novosti), Nezavismaya 
Gazeta, Obshchaya Gazeta, Prime-TASS (discontinued), 
Rossiyskaya Gazeta, Rossiyskiye Vesti, Severnyy Kavkaz, Tehnika 
i Vooruzheniye, Tribuna, Trud, Turkmenistan.ru, Turkmenskaya 
Iskra, RIA (Russian Information Agency), Ura.ru, Voice of Russia 
(Foreign Language Service), Voice of Russia (Russian Service), 
Vremya MN, Vremya Novostey, Yadernyy Kontrol  

Rwanda Rwanda News Agency 

Saudi Arabia Al Majalla, Al-Sharq al-Awsat, Arab News 

Senegal Le Quotidien, Le Soleil, PANA (Pan-African News Agency), Radio 
Senegal Chaine Nationale 

Serbia B92 TV, BETA, Nedeljni Telegraf, Radio B92, RTV, Tanjug, Tanjug 
Domestic Service, Vecernje Novosti,  

Sierra Leone Awarenesstimes.com, CTN Radio, Radio UNIOSIL, Sierra Leone 
Web, Standard Times 

Slovakia Dominoforum, Korzar, Narodna Obrodna, Narodna Obrodna 
(Koruna Supplement), Pravda, Rolnicke Noviny, SITA (Slovak 
News Agency), The Slovak Spectator, Sme, TASR  

Slovenia Delo, Radio Slovenia 1, Radio Slovenija, STA (Slovenska Tiskovna 
Agencija) 

Solomon Islands Solomon Times 



 

 
® 2009 Dialog, LLC  

LLC 
 

7/9/09 ® 2009 Dialog, LLC  7 

Country  Source 

Somalia Al-Hatif al-Arabi, Haatuf, Hiiraan Online, HornAfrik, Midnimo, 
Somaliland Times 

South Africa Business Day, Daily Dispatch, Die Burger, FinancialMail, Institute 
for Security Studies, Johannesburg Sunday Times; Mail & 
Guardian, SAPA (South African Press Association), Saturday Star, 
Sowetan, The Star 

South Korea Chosun Ilbo, The Daily NK, Democracy Network Against North 
Korean Gulag, JoongAng Ilbo, NK Focus, Taehan Maeil (The Korea 
Daily News), Ilgan Sports, KBS Radio 1, KBS 1 TV, KBS 2 TV, 
Korean Broadcasting System (KBS), The Korea Herald, The Korea 
Times, Kukbang Ilbo, Kyonghyang Sinmun, Maeil Kyongje Sinmun, 
Tong-a Ilbo, Yonhap  

Spain ABC, EFE, El Mundo, El Pais, Radio Exterior De Espana, RNE 
Radio 1 

Sri Lanka Ministry of Defence, The Island, Sri Lanka Army website, Sri Lanka 
Broadcasting Corporation, Uthayan 

Sudan Sudanile 

Sweden CubaNuestra Digital 

Switzerland Le Temps 

Taiwan Central News Agency, The China Post, China Television Company 
(CTV), Government Information Office, Mainland Affairs Council, 
Taipei Times, Taiwan Journal, Ts′ai Hsun  

Tajikistan Asia-Plus, Avesta 

Tanzania Daily News 

Thailand Bangkok Post and The Sunday Post, Business Day, Khao Sot, 
Krungthep Thurakit, Matichon, Matichon Sut Sapda, The Nation 
and The Sunday Nation, Prachachat Thurakit, Tong Hua Daily 
News 

Togo Radio Kanal FM 

Tonga Matangi Tonga, Tonga Broadcasting Commission  

Turkey Cihan News Agency, Anatolia, Hurriyet, Bianet, Hurriyet (Hurriyet 
Kibris Supplement), Milliyet, Sabah, Turkish Daily News, Zaman 

Uganda The New Vision, The Sunday Vision  

Ukraine 2000, Black Sea Television, Holos Ukrayiny, Intelnews, Narodna 
Armiya, Ukrayina Moloda, Ukrayinska Pravda, UNIAN, Uryadovy 
Kuryer 

United Kingdom Al-Hayat, Al-Quds al-'Arabi, Al Zaman, Belfast Telegraph, 
Broadband TV News, Elaph (llaf), Institute For War And Peace 



 

 

® 2009 Dialog, LLC  
LLC 

 

® 2009 Dialog, LLC  
LLC 

 

Country  Source 
Reporting, Physics World, Press Association, Royal Institute of 
International Affairs (Chatham House)  

Uruguay El Observador 

Uzbekistan Biznes Vestnik Vostoka, Pravda Vostoka, Uzreport 

Venezuela El Nacional, El Universal, Últimas Noticias 

Vietnam Vietnam Investment Review 

West Bank and Gaza 
Strip 

Al-Ayyam, Al-Hayah al-Jadidah, Al-Quds, The Jerusalem Times, 
Ma'an News Agency, Palestine Media Center, Palestine Times, 
Palestinian Broadcasting Corporation, Palestinan Center for Public 
Opinion 

Yemen Yemen Observer, Yemen Times 

Zambia CommonMarket for Eastern and Southern Africa (COMESA), Times 
of Zambia, Zambia News Agency, ZNBC Radio 2  

Zimbabwe The Financial Gazette, The Herald, Movement for Democratic 
Change, New Zimbabwe, The Standard, The Zimbabwe Guardian, 
The Zimbabwe Independent, The Zimbabwe Times, Zim Online, Zw 
News 

 

World News Connection® is compiled and distributed by the National Technical 
Information Service, Department of Commerce, United States of America.  All rights 
reserved (2006) 
 
Dialog is the world’s leading information services provider, offering extensive coverage 
of business, news, scientific, medical and technical information. To find out more about 
how Dialog can help you find the information you need, contact the most convenient 
office below, or speak directly with your Account Representative.  
 
Contact Us [www.dialog.com/contacts] 
Dialog Corporate Headquarters 
2250 Perimeter Park Drive • Suite 300 • Morrisville, North Carolina 27560 
Tel: +1 800-3-DIALOG (North America) • Tel: +1 919.804.6400 • Fax: +1 919.804.6410 
Website: www.dialog.com          Email:customer@dialog.com 

© 2009 Dialog All designated trademarks are property of Dialog LLC. Registered trademarks are registered by 
Dialog LLC, U.S. Patent and Trademark Office. All other marks are trademarks or registered trademarks of their 
respective owners.  
 


